ORDINUL NR. 5.115 DIN 15 DECEMBRIE 2014
PRIVIND APROBAREA REGULAMENTULUI DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE A UNITĂȚILOR DE
ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR
Secțiunea 3. Catedrele/comisiile metodice
Art. 56 –
(1) În cadrul unei unități de învățământ, catedrele/comisiile metodice se
constituie din minimum trei membri, pe discipline de studiu, pe discipline
înrudite sau pe arii curriculare.
(2) În învățământul primar, catedrele/comisiile
metodice se constituie pe ani de studiu, pe grupe de clase sau pe nivel de
învățământ.
(3) Activitatea catedrei/comisiei metodice este
coordonată de șeful catedrei, respective responsabilul comisiei metodice, ales
prin vot secret de către membrii catedrei/comisiei.
(4) Ședințele catedrei/comisiei metodice se țin lunar sau de câte ori directorul
ori membrii catedrei/comisiei metodice consideră că este necesar. Ședințele se
desfășoară după o tematică elaborată la
nivelul catedrei, sub îndrumarea șefului de catedră/responsabilului
comisiei metodice, și aprobată de directorul unității de învățământ.
Art. 57 –
Atribuțiile catedrelor/comisiilor metodice sunt următoarele:
a) stabilesc modalitățile concrete de implementare a
curriculumului național, adecvate specificului unității de învățământ și
nevoilor educaționale ale elevilor, în vederea realizării potențialului maxim
al acestora și atingerii standardelor naționale;
b) elaborează oferta de curriculum la decizia școlii
și o propune spre dezbatere consiliului profesoral;
c) elaborează programe de activități semestriale și
anuale, menite să conducă la atingerea obiectivelor educaționale asumate și la
progresul școlar al elevilor;
d) consiliază cadrele didactice debutante, în procesul
de elaborare a proiectării didactice și a planificărilor semestriale;
e) elaborează instrumente de evaluare și notare;
f) analizează periodic performanțele școlare ale
elevilor;
g) monitorizează parcurgerea programei la fiecare
clasă și modul în care se realizează evaluarea elevilor la
disciplina/disciplinele respective;
h) planifică și organizează instruirea practică a
elevilor;
i) organizează, în funcție de situația concretă din
unitatea de învățământ, activități de pregătire specială a elevilor cu ritm
lent de învățare, ori pentru examene/evaluări și concursuri școlare;
j) organizează activități de formare continuă și de
cercetare – acțiuni specifice unității de învățământ, lecții demonstrative,
schimburi de experiență etc.;
k) implementează standardele de calitate specifice;
l) realizează și implementează proceduri de
îmbunătățire a calității activității didactice.
Art. 58 –
Atribuțiile șefului de catedră/responsabilului comisiei metodice sunt
următoarele:
a) organizează și coordonează întreaga activitate a
catedrei/comisiei metodice (întocmește planul managerial al catedrei,
coordonează realizarea instrumentelor de lucru la nivelul catedrei, elaborează
rapoarte și analize, propune planuri de obținere a performanțelor și planuri remediale,
după consultarea cu membrii catedrei/comisiei metodice, precum și alte
documente stabilite prin regulamentul intern, întocmește și completează dosarul
catedrei);
b) stabilește atribuțiile și responsabilitățile
fiecărui membru al catedrei/comisiei metodice; atribuția de șef de
catedră/responsabilul comisiei metodice este stipulată în fișa postului didactic;
c) evaluează, pe baza unor criterii de performanță
stabilite la nivelul unității de învățământ, în conformitate cu reglementările
legale în vigoare, activitatea fiecărui membru al catedrei/comisiei metodice;
d) propune participarea membrilor catedrei/comisiei
metodice la cursuri de formare;
e) răspunde în fața directorului, a consiliului de
administrație și a inspectorului școlar de specialitate de activitatea
profesională a membrilor catedrei/comisiei;
f) are obligația de a participa la acțiunile școlare
și extrașcolare inițiate în unitatea de învățământ, cu acceptul conducerii
acesteia;
g) efectuează asistențe la ore, conform planului
managerial al catedrei sau la solicitarea directorului;
h) elaborează, semestrial și lunar, la cererea
directorului, informări asupra activității catedrei/comisiei metodice, pe care
le prezintă în consiliul profesoral;
i) îndeplinește orice alte atribuții stabilite de consiliul
de administrație.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu